Hanami Teaház

Az 100TEA teaházba terveztünk beülni egy barátommal, de ott éppen túl sokan voltak, így máshova kellett mennünk. Mindenképpen teázni akartunk, a Hanami pedig csak párpercnyi sétára volt tőlünk, így nem gondolkodtunk túl sokat az új célponton. Itt még úgysem jártam, és úgy gondoltam, hogy megosztom Veletek az első benyomásaimat.
Hanami teaház - belső

Belépéskor egyből a pult előtt voltunk, és az egyik kiszolgáló kapásból kérdezte is, hogy mit kérünk. Itallapot nem is kaptunk, nem tudom, hogy ez mennyire általános, gondolom azért lehet kérni. Mondjuk engem nem zavart a hiánya, mert már jó előre tudtam, hogy sheng puerh teát szeretnék inni, a „pultos” pedig készségesen elkezdte megmutatni ezeket. Egyébként a teaház honlapján meg tudjátok tekinteni az igencsak gazdag választékot. Mielőtt teljesen elvesztem volna a bőség zavarában kiválasztottam egy ígéretes illattal bíró teát, a kiszolgáló pedig mondta, hogy foglaljunk helyet, és mindjárt hozni fogja. Egy csigalépcsőn kellett lemennünk az asztalokhoz, és a lenti helyiség már első pillantásra iszonyatosan megtetszett. Látszott rajta, hogy gyakorlatilag az összes berendezési tárgy egy remekül kitalált és megvalósított koncepció része, egy ilyen helyen különösen öröm teázni. Egészen addig nézegettem körbe, és vizsgáltam a szoba apró részleteit, amíg meg nem jött a teánk, ami aztán magára vonta a figyelmemet.


Hanami teaház - felszolgálás

Kezdem a felszolgálással: egyszerűen szuper! Teatálca, egyszerű, de nagyon szép yixing kanna, kiöntő, szűrő, két csésze és persze egy igazán korrekt adag tea – hibátlan! Gondolom, ha valaki kéri, akkor a személyzet segít Neki a teája elkészítésében (vagyis nem kell félni a képen látható felszereléstől), de mi nem így tettünk, így a felszolgáló elment, mi pedig nekiláttunk annak, amiért jöttünk. Igazából minden adott volt egy jó teázáshoz: szuper környezet, halk, de hangulatos zene, nyugalom és az összes szükséges eszköz. Csak egy dolgon tudott volna félresiklani a Hanamiban tett látogatásunk: ha a tea nem lett volna az igazi. Ilyen előzmények után azonban ez meg sem fordult a fejemben, és nem is kellett csalódnom: kellemesen erős, kicsit édeskés ízű, frissítő főzet készült a levelekből. A tea igazán sok leöntést kibírt, és eközben csak igen lassan gyengült az aromája. Egy idő után már nem számoltuk, de körülbelül tízszer használtuk fel, és még az utolsó alkalomnál sem volt okunk panaszra.
Hanami teaház - sheng puerh tea

Ha belegondolok, hogy mennyire feltöltődve jöttem ki a Hanami teházból, és, hogy ez az egész élmény 850 forintba került kettőnk számára, akkor még határozottabban arra a következtetésre jutok, hogy erre a helyre mindenkinek el kell látogatnia, aki egy kicsit is szereti a minőségi teákat. Én biztosan nem utoljára jártam itt!

Ha két különböző teát isztok, akkor az természetesen többe kerül, de például egy ekkora adag puerh bőven elég volt kettőnknek is, szóval érdemes lehet közösen választani valamit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése