Kasléder Teaház - Sopron

Mostanában nem mutattam be teaházat, és nem gondoltam volna, hogy ez éppen a soproni nyaralásom hatására fog megváltozni, mégis így lett. A múlt hét második felét Sopronban töltöttük a barátnőmmel, ahol a szállásunkon különböző programajánlatokról szóló információs anyagok voltak egy kupacban, és a legfelső, egyébként hajóutakat bemutató lap alján ez a ceruzával írt "üzenet" állt:


így találtunk rá a teaházra

Több se kellett, elindultunk a Színház utcába, ahol a 7-es szám alatt meg is találtuk a Kasléder Teaházat.


a teaház utcafrontja

Gyors körülnézés és teaválasztás után leültünk, aztán elkezdtem jobban is szemügyre venni a helyet. A berendezés egyszerű, mégis ötletes, kreatív megoldásokkal tarkított (a vakablakra és a "tűzhelyre" is érdemes odafigyelni) és egészen egyedi, kissé nosztalgikus hangulatot teremt. Ehhez hozzájárul a polcokon lévő sok könyv és egyéb régi tárgy is. A könyvekbe persze bele lehet olvasni, így az sem fog unatkozni, aki egyedül ül be egy teára. Jobban örültem volna, ha eközben a hangfalakból a Petőfi rádió helyett valami hangulatosabb, a teaház koncepciójába jobban passzoló zene szól, de ennél nagyobb bajom sose legyen.


a teaház belülről

élő fehér rózsa az asztalon

a teaház belülről

Időközben megérkezett a teánk is, amit egy 3 dl-es kannácskában kaptunk meg mellette egy csészével. Egy ilyen adag típustól függően 490 vagy 590 forintba kerül, és körülbelül 250 fajta teából lehet választani. Ezeken kívül különféle kávék és sütemények is tarkítják a választékot, utóbbiak igen jól néztek ki, sajnáltam is, hogy csak távozáskor vettem észre őket. De vissza a teára: egy Darjeeling First Flush-t kértem, ami lágy, virágos ízű mégis szolidan élénkítő hatású volt, de sajnos kicsit túl lett áztatva, ez pedig kesernyés utóízt eredményezett. Ezért szeretem az olyan teaházakat, ahol odaadnak minden eszközt, és a száraz teafüvet: ha ott nem lesz jó az italom, csakis magamat hibáztathatom.
így szolgálják fel a teát

Persze azért rossz itt sem volt a teám, csak éppen lehetett volna jobb is egy kis plusz odafigyeléssel, és ez az egész teaházra igaz. Ígéretes, szimpatikus, korrekt árkategóriájú hely, ami Budapesten ugyan nem emelkedne ki az átlagból, de ez nem kisebbíti az érdemeit. Ha valaki Sopronban jár, és kedve támad olvasni egy tea mellett, vagy csak szüksége van egy teás eszközre, akkor irány a Kasléder!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése