Igazi arab éjszaka

A mai tesztalany különlegessége, hogy fekete és zöld teák ízesített keverékéből áll.



Név: Igazi arab éjszaka

Beszerzés helye: Mannárium

Ár: 1820 Ft/100 gramm

Leírás: Egzotikus ízvilágú frissítő teakeverék.

Összetevők: 29 % Sencha tea, 62 % fekete tea, ribizli, papaya, rózsa, mályva, napraforgó, aroma.

Elkészítési tanácsok: sem a csomagoláson, sem a honlapon nem találtam erre vonatkozó információt, pedig hasznos lett volna, hiszen a fekete és a zöld teát más hőmérsékletű vízzel szokás készíteni. Végül a kb. 80 °C és a 3 perces áztatás mellett döntöttem. 

Vélemény: Elsőre nem tartottam szerencsésnek a zöld és a fekete tea párosítását, aztán kaptam egy csomaggal ajándékba, és természetesen kipróbáltam. A levelek illata rendkívül kellemes, édes, parfümszerű, ami még azoknak is könnyen megtetszhet, akik egyébként nincsenek oda a teákért. Áztatás közben is ez az aroma érezhető, és látható, ahogy a fekete tealevelek főleg a csésze alján a zöldek pedig a víz színén helyezkednek el és nyílnak ki. A főzet színe nem meglepő módon a két teafajtától megszokott közé tehető. Megkóstolva az tűnt fel elsőnek, hogy hiába a sokféle hozzáadott ízesítő növény és az aroma, mégis határozottan jelen van a tea íze is. Persze érezhető a könnyed, gyümölcsös íz, de szerencsére csak kiegészíti és nem elnyomja levelek zamatát, az utóízük pedig remekül megmarad a szájpadláson, ami ebben az esetben kifejezetten szerencsés.

Annak ellenére, hogy nagyjából kétszer annyi fekete tea van ebben a keverékben, mint zöld, én a zöld levelek ízét éreztem hangsúlyosabbnak, az főzetet pedig nem annyira frissítőnek, hanem inkább nyugtatónak, pihentetőnek mondanám. Bizonyítja, hogy nem rossz ötlet a különböző teafajták keverése, ha egy kicsit karakteresebb ízű fekete teát használtak volna fel hozzá, akkor még szuperebb lenne, de így sem kell szégyenkeznie. A két gyorsan elkészíthető, filteres tea után az Igazi arab éjszaka ismét egy olyan példány, aminél érdemes több időt szánni az elkészítésre és a fogyasztásra egyaránt, hogy rendesen ki tudjuk élvezni ezt a finom italt.


Értékelés: 8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése