Teaszertartás a Koreai Kulturális Központban

Ha az egyes országok teázási szokásairól, teakultúrájáról van szó, akkor elsősorban Kína illetve Japán ugrik, őket ismerem a leginkább ilyen téren. Néhány másik nép hagyományaival is többé-kevésbé tisztában vagyok, Korea viszont eddig teljesen sötét folt volt számomra. Ezért nagyon érdekes lehetőségnek tartottam, amikor egy ismerősöm a Koreai Kulturális Központ által szervezett teaszertartásra hívta fel a figyelmemet. Az esemény leírása a következő volt:

„Gyönyörűen berendezett hagyományos stílusú teázónkban megkóstolhatják az ízletes koreai teákat és megismerkedhetnek a koreai teakultúrával. A hetente megrendezésre kerülő teaszertatás során egy mind az öt érzékszervet megmozgató élménnyel gazdagodhatnak a résztvevők. Keddenként 18:30-tól 20 óráig magyar születésű koreai szerzetes tartja a szertartásokat és válaszol a résztvevők kérdéseire.”

koreai teaszertartás

Mindezt egy ezresért – nem is tétováztam, egyből jelentkeztem és gyors e-mailváltás után beregisztráltak július 22-ére, azaz tegnap estére. Idáig tehát rendben ment minden, és ez így is maradt nagyjából az esemény 15. percéig. Ekkor kezdtem felfogni, hogy ez az összejövetel nem a teáról fog szólni. A szerzetes egy adag zöld teát többször is felöntött vízzel, és miközben ezt ittuk, mindenféle számomra teljesen helyzetidegen témáról beszélt. Lehet, hogy az én hibám, de, ha egy fárasztó munkanap után beülök valahova meginni egy csésze teát, akkor nem a Bokros-csomagról, a Japánra ledobott atombombákról vagy a gazdasági válságról akarok hallani. Persze össze lehet ezekről hozni egy érdekes beszélgetést, de akkor azt még véletlenül sem teaszertartásként kellene hirdetni. Ez így leginkább olyan volt, mintha beültem volna egy teaházba és egy ismeretlen csatlakozna hozzám, hogy megossza velem a politikai, történelmi, társadalmi nézeteit. Ezt ugye nem csak én gondolom szerencsétlen forgatókönyvnek?

Annyira kevés köze volt a teához az egész eseménynek, hogy azon is elgondolkodtam, írjak-e róla egyáltalán, de nem akartam, hogy esetleg más is pórul járjon, amiért hisz a fent idézett leírásnak. Mert abban teákról, öt érzékszervet megmozgató élményről és koreai teakultúráról van szó. Nos, őszintén remélem, a koreai teakultúra nem ennyiből áll. A lényeg, hogy, ha ezt a programot választjátok, akkor ne teázásra, hanem inkább egyfajta ismeretterjesztő(?) előadásra számítsatok, úgy talán nem fogtok csalódni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése