Lipton Indonesian Sencha

Ismét kipróbáltam egy piramisfilteres Liptont, ezúttal egy zöld teára esett a választásom.

Lipton Indonesian Sencha

Név: Lipton Indonesian Sencha

Beszerzés helye: Interspar

Ár: 599Ft / doboz (1664 Ft / 100 gramm)

Kiszerelés: 20 * 1,8 gramm egy dobozban.

Összetevők: zöld tea, aromák, rózsaszirom (1%)

Elkészítési tanácsok: Ajánlott vízhőmérséklet: 90 °C, áztatási idő: 2-3 perc

Csomagolás: Akárcsak a Gold Tea-nél itt is mintás a doboz belső oldala. Mellékes dolog, de azért szimpatikus húzás.

Vélemény: az első benyomás pozitív, hiszen a filter egészen úgy néz ki, mint a doboz elején szereplő képen. Apró, de egyértelműen felismerhető levelek vannak benne, filteres teától ennél többet felesleges várni. Az illata lágy, friss tavaszi fűre emlékeztet, vízzel leöntve pedig sárgás-halványzöldes színű italt kapunk. A készülő tea kellemesen virágos illatot áraszt, magamtól lehet, hogy nem ismerném fel benne a rózsát, de tényleg valami olyasmi. Szerencsére ez a virágosság nem túl erős, és nem is parfümszerű, éppen megfelelő mértékben van jelen a fokozatosan erősödő zöld tea aromája mellett. Áztatás után szétvágtam a filtert, hogy jobban láthassam mennyire duzzadtak meg a levelek, és egész korrekt eredménnyel szembesültem. Aztán megkóstoltam a teát, és rá kellett jönnöm, hogy a fényképek készítése közben sikeresen túláztattam, keserű lett. Ennek köszönhetően megtapasztaltam, hogy érdemes két perc után kivenni filtert, így második alkalommal már sikerült egy nem túl erős, lágy ízű zöld teát készítenem. Egy korrekt, enyhén virágos sencháról van szó, amit a nap bármely szakában szívesen fogyasztok, de nem nyújt semmi kiemelkedőt. Ezzel nem is lenne baj egy alacsonyabb ár esetében, de így kissé csalódást kelt. Ezért elsősorban azoknak ajánlom, akik nem mindig tudnak szálas teát inni, de ilyenkor is fontos nekik, hogy olyan filtert vegyenek elő, amik szemmel láthatóan leveleket tartalmaznak. Érdemes lehet megfontolni egy dobozt ebből két olcsóbb helyett, de persze egy szálas teával már nem veszi fel a versenyt.

Értékelés: 7/10 

3 megjegyzés:

  1. Megfogadtam, semmit olyat amiben aroma van :D maximum betegen, literszám, mézzel és citrommal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érthető elhatározás :) Én sem vagyok oda értük, csak sajnos elég nehéz (főleg filteres esetében) aromamentes, nem levéltörmelékből álló teát kapni, ezért szoktam esélyt adni a hozzáadott aromát tartalmazóknak is.

      Törlés
  2. Na, pont ma emeltem le ezt a teát a polcról :D aztán vissza is tettem, hogy inkább mégsem :D
    Viszont találtam helyette egy ilyet, ilyen ,,százforintos/eurós'' boltban, 390 Ft-ért: http://www.milford-tea.com/produkt/pure-green/#!prettyPhoto
    Kíváncsian várom mit tud. A DM-es kínai zöldig még nem jutottam el :D

    VálaszTörlés