Kamjove nyomós kanna

Már jó ideje keresem a számomra ideális megoldást a munkahelyi teázásra. A forró vízbe lógatott filternél gyakran minőségibbre vágyom, arra viszont nincs lehetőségem, hogy egy szálas teát teatálcán, gaiwannal készítsek el. Próbálkoztam bögrébe tett fémszűrővel, de valahogy az sem volt igazán kényelmes. Aztán a Flying Bird teaház honlapján megakadt a szemem egy eszközön, és tudtam, hogy ezt kerestem. Egy Kamjove „nyomós” kannáról van szó, amit pár napja szereztem be, és annyira elégedett vagyok vele, hogy Nektek is mesélek róla.

Több különböző típusban és méretben is kapható, az enyém 5 decis és így néz ki:


A használata pedig pofonegyszerű és iszonyú praktikus, gyakorlatilag a kínai teázás leegyszerűsített, kompakt változatáról van szó. A felső részbe bele kell tenni a tealeveleket, arra pedig ráönteni a megfelelő hőmérsékletű vizet. Ha be akarjuk fejezni az áztatást, csak meg kell nyomni a gombot, és a tea szépen lefolyik a kanna alsó részébe. Közben végig figyelemmel lehet kísérni a levelek kinyílását, a gomb segítségével pedig szabályozható a szűrés sebessége is. Mutatok pár képet, amiken látszanak a folyamat lépései.

A forró vizet beöntöttem a kannába. Más teák esetében a vízforralóból akár egyből a teára is lehetne önteni, de itt éppen oolongot készítettem, ahhoz pedig szerencsésebb a 80-85 °C körüli hőmérséklet. Ez az egyetlen lépés, amihez ki kellett mennem a konyhába, a többi már mind megoldható az asztalomnál munka közben.


Áznak a levelek, készül a tea.




Jöhet a szűrés. Ez a kedvenc fázisom, még videót is készítettem róla. :)



Már kész is egy csésze szuper oolong. A képeken látható teáról lesz majd egy külön bejegyzés – megérdemli. ;)


A kannát tehát tényleg nagyon könnyű használni, és a segítségével olyan helyen is remek teákat lehet főzni, ahol valami miatt nincs lehetőség a hagyományos kínai módszerre. Nekem nagyon bevált, végre munka közben is az őket megillető módon készíthetem el a teáimat. Ez pedig bármelyik napot szebbé tudja tenni.

3 megjegyzés:

  1. Hmm... érdekes. Én termoszt kívánom továbbfejleszteni, veszek filtert, hátha :D
    Chun Me még kitart :D ahhoz képest, hogy a legelső sencha-mat nagyon gyorsan kivégeztem, gaiwan-nal vagy egy hónap mire elfogy ez az ötven gramm. Utána jöhet a sárga tea :D

    VálaszTörlés
  2. Mostanában nálam is elég sokáig kitartanak a teák. Ha tartós az ízük, akkor szeretem sokszor felönteni, és sokáig inni őket. Ez az oolong is jó pár kört kibírt :)

    VálaszTörlés
  3. Most valami Arab éjszakát ittam, hát kicsit kevés lett a tealevél, majd holnap meglátjuk hogy muzsikál egy dupla adag :D

    VálaszTörlés