Ginseng Oolong

Ezúttal egy olyan teát fogok bemutatni, ami szerintem remek bevezetés lehet a kínai teázás világába. Megfizethető árú, könnyen elkészíthető, és izgalmas, de nem túlságosan szokatlan ízvilágú. Egyúttal ez lesz az első olyan értékelés, amelyhez gaiwant használok. Ha van rá igény, egy külön bejegyzésben szívesen bemutatom ezt az eszközt, és a kínai kungfu teázást is.

Ginseng Oolong

Név: Ginseng Oolong

Beszerzés helye: Flying Bird Teaház

Ár: 1100 Ft/30 gramm; 3150 Ft/100 gramm

Leírás: Ginseng porba forgatott, édes, fűszeres oolong. 

Elkészítési tanácsok: Ajánlott vízhőmérséklet: 80-85 °C, áztatási idő: kannában 1-2 perc, gaiwanban 0,5-1 perc

VéleményA száraz levelek zöldes színűek, golyó formájúra vannak sodorva, és erősen fűszeres illattal bírnak. Amikor az előmelegített gaiwanba tettem őket, a felszabaduló aroma a mézes-tejes müzli illatára emlékeztetett. Aztán ahogy víz érte a teát, berobbant a ginseng-gomba: jellegzetes és nagyon kellemes illat áradt szét a szobában. A főzet szép tiszta, világossárga színű, a képek sajnos nem tudják hűen visszaadni a látványt, de én valahogy így képzelem el a folyékony napfényt. A főzetben remek összhang érezhető az oolong és a ginseng között, az ízesítés nem nyomja el a tealevelek karakterét, inkább kiegészíti azt. Az utóíz hosszú és igazán kellemes, utána nem volt kedvem semmi mást inni. Sokáig kortyolgattam a teát, mire rájöttem, hogy mire emlékeztet leginkább ez az édes, fűszeres ital, de végül egyértelműen a mézeskalács mellett döntöttem. Ha azt szeretitek, akkor mindenképpen érdemes kipróbálnotok a ginseng oolong-ot, nem fogtok benne csalódni.

Ginseng Oolong - levelek 4 leöntés után

Először nagyjából fél percig hagytam ázni a leveleket, aztán lassan elkezdtem növelni a leöntések idejét. A tea egészen sokszor felhasználható, és közben nem keseredik a főzet, csak az oolong íze erősödik fel a ginsenggel szemben.  

Értékelés: 8/10 



4 megjegyzés:

  1. Persze, igény van mindenféle írásra :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okés, akkor igyekszem majd összehozni egy értelmes írást a kungfu teázásról. :)

      Törlés
    2. Csak az a baj, hogy nincs egy jó nagy teás közösség vagy fórum. Élőben esetleg, a teaházban, de oda meg vidéki halandó el nem jut.
      Kíváncsi vagyok, hányan olvassák pl. a blogod. Időnként rá kéne keresnem, sok teás blog megszűnt, de lehet vannak újak is.

      Törlés
    3. Mint látod, sajnos itt sem túl nagy az aktivitás, de valóban jó lenne egy folyamatosan pörgő, aktív közösség, ahol mindenki megosztja a teával kapcsolatos tapasztalatait. Igaz, itthon még eléggé gyerekcipőben jár a teakultúra, de azért egyre több embert érdekel.

      Törlés