Tetley Classic Green Tea

A címben szereplő 'Classic' szóból könnyen arra lehetne következtetni, hogy most egy ízesítetlen zöld teát fogok bemutatni, de ez nem így van, mert a Tetley-nél a klasszikus gyakorlatilag mentást jelent. Ezen elsőre eléggé meglepődtem a boltban, de aztán adtam neki egy esélyt, hiszen erről a márkáról még úgysem volt szó a blogon.


Név: Tetley Classic Green Tea

Beszerzés helye: Interspar

Ár: 550 Ft/37,5 gramm, 1467 Ft/100 gramm

Kiszerelés: 25*1,5 gramm egy dobozban. A filterek címkéje perforálva van, hogy az áztatás után könnyen ketté lehessen szakítani, és a két részt ellentétes irányba húzva az utolsó csepp tea is a csészébe kerüljön.


Összetevők: zöld tea, természetes menta aroma.

Elkészítési tanácsok: Ajánlott vízhőmérséklet: 90 °C, áztatási idő: 3-5 perc. 

Véleménya főzet sárgás-zöldes színű, és már néhány másodperccel a víz filterre öntése után kellemes illat árad belőle. Van összehasonlítási alapom, mert nátha esetén gyakran szoktam borsmenta teát inni, és ez kifejezetten arra emlékeztet. A kezdet tehát jó, talán tényleg nem valami teljesen mű aromához van szerencsém. Az íze is egészen rendben van, minden kortyban érződik a menta, de azért nem nyomja el a zöld teát. Valószínűleg natúrban kissé jellegtelen lenne, de ezzel az ízesítéssel teljesen korrekt frissítő ital kerekedett belőle. A második csészében kb. 10 percre benne felejtettem a filtert, de szerencsére nem keseredett meg, csak a zöld tea íze erősödött fel a mentával szemben. Vagyis ezzel lehet egy kicsit befolyásolni az összképet: a rövidebb áztatás inkább a mentát a hosszabb pedig a zöld teát helyezi előtérbe.


A Tetley Classic Green Tea jó választás nyárra, mert még melegen fogyasztva is van némi hűsítő hatása. Mindenképpen érdemes a hideg vízben való áztatást is kipróbálni, amihez persze több türelemre van szükség, de egy igazán kellemes frissítő lesz a végeredmény. Ha a limonádét már unjátok, kóstoljátok meg ezt!

Értékelés:
7/10

4 megjegyzés:

  1. Estét!
    A Flying Bird teaházban egész jó áron vannak japán teák, meg puerh-ek. Nekem még tele a raktár, megfogadtam, hogy nem rendelek amíg el nem fogy - max filtert, és viszek munkába is, meguntam a dobozos sz-rokat, vagy a jók nagyon drágák -.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Flying Bird-öt ismerem, és tényleg nagyon jó teáik vannak! Most nekem is van még itthon tartalék, de, ha elfogy, onnan fogom pótolni a készletet. :)

      Törlés
  2. Hozok egy képet is :D
    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14191899_1080225608758471_2094064157668364375_n.jpg?oh=800c091b0093e956036b7bde58daad21&oe=58510CE7

    VálaszTörlés
  3. Teafiltert kerestem, ezeket találtam, bár nagyon nem néztem körül:
    http://terra-kert.hu/viewtopic.php?f=126&t=384&p=89770#p89770
    Majd meglátjuk, remélem nem lesz unalmas egy hónapig kínai sencha-t inni :D

    VálaszTörlés